انتخاب رشته آنلاین کنکور سراسری 99

توسط | مشاوره تحصیلی

انتخاب رشته آنلاین کنکور سراسری 99Reviewed by امین برادران طهوری on Aug 12Rating: 5.0

همانطور که مستحضر هستید انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از دغدغه های داوطلبان و خانواده هایشان هست که بتواند بهترین گزینه را با توجه به شرایطی که دارند انتخاب بکنند و از طرفی شناخت تمامی رشته ها و توجه به مسئله بازار کار آن ها و دورنمای این رشته ها در ایران و پتانسیل آن ها در زمینه اپلای،امریست دشوار که داوطلبان نیاز به این اطلاعات دارند تا بتوانند در جهت استفاده بهینه برای انتخاب رشته کنکور سراسریشان استفاده کنند.

اما مسئله فقط این نیست و شناخت توانایی ها و توجه به علاقه مندی خود نیز یکی از ارکان مهم در زمینه ی انتخاب رشته ی کنکور سراسری می باشد که نیاز به توجه ویژه ای دارد.همچنین شناخت دانشگاه های برتر و شرایط کلی حاکم بر آن ها نیز می تواند مسئله ای مهم در انتخاب داوطلبان گرامی باشد.

طبق آمار رسمی منتشر شده از طرف سازمان سنجش حدود 75درصد داوطلبانی که وارد دانشگاه می شوند یا اقدام به تغییر رشته می کنند یا انصراف می دهند و در رشته ای دیگر به ادامه تحصیل می پردازند که آمار تامل برانگیزی است!پس فکر میکنم اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری به خوبی با این مسائل نمایان شده که انتخابی حساس در جهت شکل گیری مسیر آینده داوطلبان است و رعایت نکردن اصول انتخاب صحیح می تواند پیامد های ناگواری را به بار بیاورد.

لازمه داشتن انتخاب درست در هرزمینه ای داشتن شناخت از گزینه هایی که در پیش رویمان هست،شناخت صحیح توانایی ها و علایقمان و اشراف بر شرایط و فضای موجود در محیطی که زندگی می کنیم هست.چه افراد با استعدادی بودند که به علت رعایت نکردن همین اصول دچار انتخاب های اشتباه شدند و استعداد و زحماتشان با هم به هدر رفت!

مسئله ی مهم دیگر رعایت کردن توازن بین منطق و احساس در گرفتن مهم ترین تصمیم این مقطع از زندگیتونه!در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

عده ای عقیده دارند بهترین تصمیم وقتی رخ میده که فقط منطقی عمل کنیم و کوچکترین احساسی در تصمیم گیریمون دخیل نکنیم!عده ای دیگر هم فقط بصورت احساسی تصمیم می گیرند و شعارشونم “دنیا دوروزه” هست!اما کدوم روش درسته؟!

قطعا هیچکدام!کسی که فقط منطق رو درنظر گرفته و بعد روحیشو درنظرنگرفته مطمئنا درادامه ی کار به علت عدم داشتن انگیزه و شور و نشاط کافی از حرکت در مسیر موفقیت باز می ایستد!چون موتور محرکه ی شما درراستای دستیابی به هدفتون قاعدتا انگیزه هست که ارتباط تنگاتنگی با بعد روحی شما دارد.اما چرا راه دوم غلطه؟

خیلی واضحه که درنظرنگرفتن واقعیت و عمل کردن به حسیات و تلقین می تونه تبعات جبران ناپذیری رو به هرکسی بزنه چون به زودی باواقعیتی که درنظرنگرفته مواجه خواهد شد که می تونه ضربات جبران ناپذیری رو به فرد بزنه.اما بهترین روش کدومه؟

میانه روی!ینی هم احساسی هم منطقی!هم به علاقه هات توجه بکن و هم منطق رو به کار ببر تا بتونی بهترین تمصیم رو بگیری.مثلا اگر شما تو زمینه ی بازیگری و مهندسی علاقه مندی اما واقعیت اینو نشون میده(به روش های مختلف که بعدهادربارش صحبت خواهیم کرد) که مهندسی برای شما مناسب تره پس لحظه ای درنگ نکن و انتخاب درست رو بکن!

شما تا نتوانید ظرفیت های گزینه های پیش روتون رو بشناسید و با مزایا و معایب هرکدوم آشنا نباشید قطعا نمی توانید  دست به انتخاب درستی زده و مسیر درست را پیدا کنید.از طرفی اگر خودتون رو به درستی نشناسید و نتونید نقاط ضعف و قوت خودتونو پیدا کنید حتی انتخاب بهترین گزینه موجودم نمی تونه به کارتون بیاد!چرا؟الان توضیح می دهم.

ببینید اساسا بهترین گزینه وقتی رخ می ده که برای شما بهترین باشه!برای یکی مهندسی مکانیک بهترین گزینس برای دیگری مدیریت کسب و کار!حالا ما چطوری باید بهترینمون گزینمونو پیدا کنیم؟قطعا سوال خیلی از شما و دانش آموزانم بوده و هست.حالا این امر چطور اتفاق میفته؟

اگر ابزاری باشه که بتونید خودتونو بشناسید و همچنین شخصی باشه که گزینه های پیش روتون رو بهتون معرفی کنه اونوقت می شه امیدواربود که بهترین گزینه خودمون رو پیدا کنیم.این کار اصلا راحت نیست اما کاملا شدنیه!

تیم مشاوره ای دکتر روحیه تمامی این ابزارهای مورد نیاز برای شناخت ویژگی های مثبت و منفی خودتون و استعدادهای آشکار و نهفته ی تو وجودتونو با بروز ترین متد ها به شما نشان می ده و با استفاده از دانش مدرن و اطلاعات کافی در رشته های مختلف بهترین گزینه های موجود رو به شما پیشنهاد می ده تا از تمامی ظرفیت های موجود خودتون و جامعمون بتونید نهایت استفاده رو ببرید.

از طرفی افراد باید به خوبی آگاه باشند که در دام کسانی که ادعای شناخت و اشراف کامل در این زمینه را دارند نیفتند زیرا که در طول این سال ها موارد زیادی گزارش شده که به علت عدم شناخت کافی مشاور نسبت به مباحث ذکر شده،قربانیان زیادی به وجود آمده و با آینده شان بازی شده و متاسفانه هرسال شاهد افزایش قربانیان در این زمینه هستیم!

یکی از مواردی که داوطلبان باید برای به دام نیفتادن این افراد دقت بکنند،دادن قول های رویایی به داوطلبان جهت جذب آن ها می باشد.هرکس بر اساس نتیجه ای که آورده قطعا شناخت نسبی از وضعیتی که دارد می داند و یک مشاور قاعدتا نمی تواند معجزه ای در این زمینه ترتیب دهد!اما با انتقال تجربه وانتقال درست اطلاعات مورد نیاز به داوطلب می تواند تحولی شگرف در مسیر زندگی افراد ایجاد کند!

مجموعه مشاوره دکترروحیه با داشتن تیمی باتجربه و به روز در مسائل انتخاب رشته هرساله خدمت گزار داوطلبانی که در پی انتخاب رشته ی اصولی مبتنی بر شناخت و درنظرگرفتن تمامی جوانب است که می تواند تعیین کننده ی موفقیت افراد باشد می باشد،به شکلی که تمام موارد مورد نیاز بررسی شده و احتمال قبولی به به حالات خوش بینانه،بدبینانه،ومتوسط قبولی تقسیم میشود.و بر این مبنا انتخاب رشته شخص صورت میگیرد که میتوان این مورد را بسیار موثر در قبولی اشخاص در رشته و دانشگاه مورد نظر دانست

خدمات مجموعه شامل گرفتن تست شخصیت شناسی و استعدادسنجی(MBTI) که در تمامی مراکز آموزشی معتبر درسراسر دنیا جهت انتخاب رشته و انتخاب شغل مناسب برای افراد صورت می گیرد و تست رغبت سنجی(Holland) که این دو مکمل هم برای شناخت درست از وضعیت روحی و روانی افراد برای انتخاب رشته متناسب با علاقه و توانایی آن ها می باشد است.سپس گفتگوی آنلاین با داوطلب جهت بررسی شرایط دانشگاه ها و رشته های مختلفی که با ترکیب نظر این تست ها و مشاور و داوطلب هست صورت می گیرد و جنبه های مختلف آن مورد بررسی قرار می گیرد.(پتانسیل رشته در ایران و بازار کار آن و شرایط این رشته برای اپلای کردن).

انتخاب رشته کنکور 99

و در نهایت انتخاب رشته ی داوطلب با رعایت کردن تمامی این جوانب و چک نهایی توسط خود داوطلب و مشاور ایشان جهت بالابردن دقت و ضریب اطمینان انتخاب رشته.

خوبی این روش در بالا بردن حذاکثری ضریب اطمینان و کیفیت انتخاب هست تا دیگر والدین گرامی و داوطلبان عزیز و کوشا کوچکترین دغدغه و شکی نسبت به انتخاب هایشان نداشته باشند و با قدرت هرچه تمام در در زمینه ی مورد نظر وارد شند و به مدارج بالای علمی برسند.

همچنین بخاطر مسئله ی بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامتی داوطلبان گرامی جهت رفاه حال شما دوستان فرایند صفر تا صد انتخاب رشته بصورت آنلاین و غیرحضوری بوده تا در زمینه ی سلامتی هم کمترین دغدغه را هم نداشته باشید.

در نهایت امید است که این مقاله به شما کرده باشد تا بتوانید دید درستی در زمینه ی یکی از مهم ترین انتخاب های زندگیتان پیدا کرده و اینکه مجموعه ی ما بتواند با بالاترین کیفیت شمارو در انتخاب یکی از مهم ترین مسیر های زندگیتان به خوبی همراهی بکند.

نویسنده مطلب : مدیر سایت

نویسنده مطلب : مدیر سایت

دکتر محمدرضا روحیه دانشجوی دکتری برنامه ریزی آموزشی و درسی کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی وشغلی سابقه 9 ساله در امر مشاوره و آموزش از ابتدایی تا دکتری ادغام کننده علم nlp با مشاوره تحصیلی سبک مشاوره نوین در علم مشاوره تحصیلی

بدون نظر

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + چهار =