انتخاب رشته آنلاین کنکور انسانی 99

توسط | مشاوره تحصیلی

انتخاب رشته آنلاین کنکور انسانی 99Reviewed by امین برادران on Sep 26Rating: 5.0

در این مقاله قصد داریم دررابطه با انتخاب رشته آنلاین کنکور انسانی با شما سخن گوییم.

یکی از گروه های جذاب برای بچه های کنکوری که دراین چند سال البته داوطلبانش (بنا به دلایلی که در ادامه راجع بهش صحبت می کنیم) کمتر شده است و رقابت اصلی و نفسگیر برای رزرو بهترین دانشگاه ها و بهترین رشته ها هست و مزیت این گروه کنکوری به این است که اکثر راشته های کنکوریش در دانشگاه های مختلف بدون کنکور هم پذیرش دارند!

بزرگ ترین مزیت کنکور انسانی دربرابر سایر گروه ها قاعدتا همین موضوع پذیرش اکثر رشته هاش بدون کنکور دردانشگاه های علمی کاربردی ، آزاد ، پیام نور و … می باشد که برای بسیاری از داوطلبان گروه های دیگر نیز این موضوع جذابیت های خاص خودش رو داره و معمولا با استقبال خوبیم مواجه می شود.

البته این ها دلیل بردست کم گرفتن رقیباتون تو این کنکور نیست و غالبا برای پذیرش تو بهترین رشته های این گروه در دانشگاه های مدنظرتون نیازمند رتبه ی خیل خوب در کنار یک انتخاب رشته ی اصولی مبتنی بر بروزترین اطلاعات درباره میزان ظرفیت دانشگاه ها و شرایط کلی رشته ها و آشنایی با آن ها می باشد که مجموعه ی مشاوره ای دکتر روحیه در این زمینه آماده ی خدمت رسانی به شما هستند.

همین موضوع باعث می شود که داوطلبان در کنار رقابتی سالم و سنگین برای قبولی در گزینه های مدنظرشان ، یک سوپاپ اطمینانی جهت ورود به دانشگاه در رشته مورد علاقشان خواهند داشت که باعث کاهش استرس داوطلبان این گروه می شود.

البته این موضوع برعکسشم می تواند رخ دهد و ممکنه انگیزه داوطلب رو برای مطالعه کم کند و باتوجه به اینکه همه ما میدانیم پذیرش دانشگاه های بدون کنکور ، براسا سوابق تحصیلی(معدل دیپلم) می باشد ، رقابت برای ورود به این رشته ها از این طریق نیز سختی های خودش را دارد و معمولا به گستردگی رشته های کم طرفدارتر نیز نیستند.

پس باید مراقب بود که برای اطمینان خاطر حدالامکان همه مسیر ها را بصورت موازی جلو برده (هم در دانشگاه های سراسری ، هم آزاد و هم بدون کنکور انتخاب رشته کنیم)

رشته های کنکور انسانی  به صورت کلی به 5 زیرگروه تقسیم می شوند که این موضوع به علت متفاوت بودن ضرایب دروس تخصصی در هرکدام از این زیرگروه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مثلا زیرگروه یک شامل حقوق ، انواع زبان مانند انگلیسی ، فلسفه و … می باشد.

زیر گروه دو شامل جامعه شناسی ، مردم شناسی و … می باشد.

زیرگروه سه اکثرا شامل مدیریت ها مانند مدیریت مالی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت بازرگانی و … می باشد.

زیرگروه چهار شامل تاریخ ، جغرافیا و … می باشد.

زیرگروه پنج هم شامل روانشناسی ، علوم تربیتی ، علوم ورزشی و … می باشد.

لازم بذکر است که شما خیلی ساده می توانید زیرگروه رشته مورد نظرتونو با جستجوی ساده بدست بیاورید.

نکته ای که داوطلبان کنکور انسانی در رابطه با انتخاب رشته شان باید خیلی دقت کنند ، توجه به استعداد و مهارت های خود که باید نقش اساسی در رشته ی تحصیلیشان می باشد تا بتوانند مناسب ترین رشته براسا ترکیبی از علایق ، استعداد و مطلوب بودن شرایط رشته در کشورمون را انتخاب کنند.

تیم تخصصی مجموعه دکتر روحیه برای شناخت مهارت و استعداد های شما جهت انتخاب بهترین گزینه آماده است تا با انجام تست های تخصصی این حوزه جهت شخصیت شناسی و استعدادسنجی داوطلبان و همچنین معرفی کامل رشته های تحصیلی که امری ضروری در انتخاب های شخص می باشد ، گامی بلند در راستای کمک به شما عزیزان برداشته باشد.

حالا یک داوطلب کنکور انسانی که می خواهد بهترین انتخاب واحد رو انجام بده باید چیکار کنه؟

همانطور که مستحضر هستید چندروزی هست که جواب اولیه کنکور سراسری 99 آمده و داوطلبان برای مشاهده نتایجشان می توانند به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کند و براساس رتبه در سهمیه ای که بهش تعلق گرفته که در ادامه دربارش صحبت خواهیم کرد،به کارنامه سال های قبلی که با حدود آن رتبه توانستند قبول بشوند پیدا کرده تا یک شناختی از وضعیت خود ازنظر شانس قبولی پیدا کند.

هرشخص براساس سهمیه منطقه ای که 3 نوع می باشد که شامل منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 که براساس دسترسی دانش آموزان به امکانات تحصیلی و شرایط محیطی در 3 سال تحصیلی آخرشان محاسبه می شود و شما با یک جستجوی ساده می توانید این لیست را بدست آورید،سنجیده می شود که سهمیه منطقه 2 شاید بهترین نوع آن باشد چرا که بیشتر دانشگاه های کشور در منطقه 2 قرار دارند و داوطلبان با این سهمیه با رتبه ی بدتری می توانند به نسبت داوطلبان مناطق دیگر رشته های بهتری به صورت معمول قبول شوند.

اما هراندازه که ظرفیت بیشتری در این منطقه وجود دارد اما بیشتر داوطلبان کنکور انسانی نیز در این منطقه وجود دارند!

پس ملاک اصلی سنجش داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور انسانی رتبه در سهمیه خود می باشد و رتبه کشوری کاربردش بیشتر برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد.

بک سوالی که خیلی از داوطلبان می پرسند درباره ی تراز و اهمیت آن هست که دراین رابطه در ادامه توضیح خواهم داد.

یکی از مهم ترین پارامتر ها برای سنجش افراد در کنکور انسانی تراز می باشد که درواقع رتبه داوطلب را نیز مشخص می کند.

تراز معیاری برای ارزش درصدهای کسب شده در دروس مختلف کنکور می باشد.مثلا اگر یک درسی مانند ادبیات در یک سال سوالات راحت داشته باشد درصد های بالا در آن زیاد می شود و درصد های متوسط خیلی تراز خوبی نمی دهد و برعکس آن نیز صدق می کند تا عدالت بصورت کامل رعایت شود و خوبیش آن است که قوانین آن به نسبت سال های گذشته تفاوت چندانی ندارد و یک داوطلب به صورت حدودی می تواند تشخیص دهد که با ترازی که کسب کرده در چه رشته و چه شهر و چه دانشگاهی شانس قبولی خواهد داشت.

یکی دیگر از سوالاتی که معمولا توسط داوطلبان کنکور انسانی مطرح می شود درباره تاثیر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی و نظام جدید که پایه دوازدهم می باشد هست که درادامه توضیحاتی دراین باره خواهم داد.

اولا بدانید و آگاه باشید که این مورد فقط تاثیر مثبت دارد نه منفی!سقف تاثیر برای دیپلم 25 درصد و برای پیش دانشگاهی 5 درصد می باشد و در صورتی که تراز درصدی شما در کنکور کمتر از تراز نمره ای شما در امتحانات نهایی باشد اعمال می گردد.

سوال دیگر درباره وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی پرسیده می شود که باید گفت معمولا کسانی که تراز بالای 6500 در کنکور انسانی کسب می کنند می توانند این دانشگاه ها رو انتخاب کنند.

یکی از مزیت های رشته های این گروه این است که غالبا مرتبط با بحث دبیری بوده و علاقه مندان این حوزه می توانند با شرکت در آزمون های استخدامی و یا شرکت درکنکور انسانی شانس بالایی برای دبیر شدن داشته باشند.

البته برای پذیرش در این دانشگاه ها یک سری شرایطی وجود دارد که پیشنهاد می شود دراین باره از مشاورین مجموعه دکترروحیه کمک بگیرید.

یکی دیگر از سهمیه هایی که دربارش بحث زیاد می شود سهمیه ی جانبازان،ایثارگران و خانواده شهدا هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

سهمیه ایثارگران و جانبازان:براساس قوانین موجود در کنکور سراسری،به میزان 25 درصد از ظرفیت هرکدرشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها ، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاص پیدا می کند.همچنین به میزان 5درصد از ظرفیت هر کدرشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها و هم چنین همسر و فرزندان رزمندگانی با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص پیدا می کند.

داوطلبان این دسته می توانند با مراجعه به سازمان مربوطه،کد پیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه خود را دریافت کنند.

نکته ی مهم آن است که داوطلبان این دسته باید 70 درصد نمره آخرین قبولی را کسب کنند تا بتوانند از این سهمیه استفاده کنند.

سهمیه خانواده شهدا: خانواده محترم شهدا که شامل همسران و فرزندان شهدا ، پدر ، مادر ، برادر و خواهر شهید می توانند از این سهمیه استفاده کنند و مانند گروه قبا باید 70 درصد نمره آخرین قبولی را کسب کنند تا مجاز به استفاده بشوند و علاوه بر آن مانند سهمیه مناطق،فقط برای کدرشته هایی که بومی آنجا باشند لحاظ می گردد.

همانطور که مستحضر هستید هرداوطلب کنکور انسانی دارای 150 انتخاب است که پیشنهاد می شود حدالامکان از انتخاب تمامی آن برای بالابردن شانس قبولیتون استفاده نمایید و جهت سهولت کار پیش بینی می شود که آن را به 3 دسته ی خوش بینانه،واقع بینانه و بدبینانه تقسیم کنید.

دسته ی خوش بینانه که درواقع باید بین 20 الی 30 انتخابتون را شامل می شود،آن چیزی انتخاب کنید که رویایتان هست و از انتخاب آن ها نترسید!یعنی رشته ی ایده عال و دانشگاه عالی!

دسته ی واقع بینانه آن چیزی هست که بعد از بررسی کارنامه های قبولی های سال های گذشته با معیار رتبه سهمیه و ترازتون و گفتگو با مشاوران مجموعه دکتر روحیه باید انتخاب کنید که پیشنهاد می شود این گروه 50درصد انتخاب هایتان را شامل شود.

دسته ی بدبینانه که مربوط به مواردی هستند که با رتبه ی پایین تر از شما در سال های گذشته در دانشگاه و رشته ی مدنظر پذیرفته شدند که یکجورایی سوپاپ اطمینان یک داوطلب برای انتخاب رشته همین دسته هستش که باید جدی گرفته شود تا هم گزینه ای وارد نشود تا درصورت قبولی امکان تحصیل در آن رشته و شهر را نداشته باشید و درنتیجه محروم شوید و هم طوری انتخاب شوند که برای داوطلب حتما قبولی در بیاید تا پشت کنکور نماند که نیاز به توجه ویژه ای به این قسمت می باشد.

در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور انسانی باید عرض کنم شما فقط حق انتخاب 20 کدرشته محل دارید که پیشنهاد می شود باز با همون فرمول بالا جلوبرید که با مراجه به سایت www.azmoon.org می توانید نسبت به انتخاب رشته با کنکوردانشگاه آزاد انسانی 99 اقدامات لازم را انجام دهید.

حالا سوالی که خیلی از داوطلبان می پرسند این هست که دانشگاه بهتر رو انتخاب کنیم یا رشته ی بهتر؟

خب معلوم است که رشته ی بهتر می تونه انتخابش خیلی مفیدتر و کارا تر برای ما باشه.چون برخلاف تصور خیلی از داوطلبان که فکر می کنند دانشگاه خوب تضمین موفقیتشون هست باید عرض کنم که نخستین و مهم ترین عامل موفقیت یک فرد در دانشگاه استعداد،علاقه و پشتکار دانشجو هست که اگر همراه با دانشگاه خوب با امکانات مناسب شود زمینه ی موفقیت را تسهیل می بخشد.

برای شناخت علاقه و توانایی واقعیتان توصیه می شود که از تست های شخصیت شناسی و استعداد سنجی که توسط مشاورین مجموعه دکترروحیه به صورت کامل به همراه تحلیل برای داوطلبان گرامی صورت می پذیرد استفاده نمایید.

فرایند انتخاب رشته آنلاین کنکور انسانی شامل گفتگو داوطلب با مشاوران متخصص مرکز مشاوره دکتر روحیه در این زمینه بصورت تلفنی یا آنلاین(در خصوص رتبه و شرایط مختلف هررشته و کسب اطلاعات کافی در خصوص آن ها)و بررسی شرایط داوطلب از نظر قبولی در رشته های مختلف و سپس انجام تست های شخصیت شناسی و استعداد سنجی بصورت کاملا تخصصی و تحلیل کامل آن جهت انتخاب مناسب ترین زمینه های تحصیل برای داوطلب می باشد.

سپس با تحلیل جواب تست های مدنظر ، داوطلب با توجه به کسب اطلاعات لازم و با تکیه بر دانش مشاور و علاقه مندی خود رشته های مدنظر را پس از کسب اطلاعات کافی از مشاور اولویت بندی و برای مشاور ارسال می نماید و مشاور آن را چک می کند و ویرایشات لازم را انجام می دهد.در نهایت با جمع بندی داوطلب با مشاور اولویت بندی ها نهایی می شود تا با بررسی چندین باره این اولویت بندی ها در فرایند انتخاب رشته آنلاین کنکور انسانی ضریب خطا به کمترین میزان خود برسد و داوطلب بتواند بهترین انتخاب رشته ممکن را بگذراند.

با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه و بنا به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و درنظر گرفتن رفاه حال داوطلبان برای دریافت خدمات مشاوره ای مجموعه دکتر روحیه جهت انتخاب رشته کنکور انسانی 99 ، خدمات مجموعه بصورت آنلاین و با همان کیفیت حضوری در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا انشاالله بتوانید با بهترین انتخاب ممکن گامی بلند در راستای رسیدن به اهدافتون در زندگی برسید.

نویسنده مطلب : مدیر سایت

نویسنده مطلب : مدیر سایت

دکتر محمدرضا روحیه دانشجوی دکتری برنامه ریزی آموزشی و درسی کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی وشغلی سابقه 9 ساله در امر مشاوره و آموزش از ابتدایی تا دکتری ادغام کننده علم nlp با مشاوره تحصیلی سبک مشاوره نوین در علم مشاوره تحصیلی

l
برچسب ها :

بدون نظر

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × دو =