انتخاب رشته آنلاین کنکور ریاضی 99

توسط | مشاوره تحصیلی

انتخاب رشته آنلاین کنکور ریاضی 99Reviewed by امین برادران on Sep 19Rating: 5.0

در این مقاله قصد داریم تا در زمینه ی انتخاب رشته کنکور ریاضی با هم صحبت کنیم و نکاتی که هر داوطلب کنکور ریاضی که قصد دارد انتخاب رشته را انجام دهد را به شما مخاطبین عزیز منتقل بکنیم.

در قدم نخست باید عرض کنم که راه ورود به دانشگاه(چه در گروه فنی چه در گروه های دیگر) یا انتخاب رشته بدون شرکت در کنکور هست یا با شرکت در آزمون!که در مورد گزینه اول معیار ورود بچه ها به دانشگاه سوابق تحصیلی شان در دوران دبیرستان نظام قدیم یا نظام جدید می باشد که خب طبیعی هست معمولا گزینه های پرطرفدار در این دسته قرار نمی گیرند.

اما دسته ی دوم و مهم تر انتخاب رشته با کنکور می باشد که براساس عملکرد داوطلبان در کنکور سراسریشان و همچنین متاثر از شرایط تحصیلیشان در آزمون های نهایی دیپلم می باشد که در اینجا قرار درباره ی چگونگی داشتن یک انتخاب رشته ی ریاضی اصولی و حرفه ای به گفتگو بپردازیم.

نکته نخست دررابطه با بحثی هست که چند وقتی هست بین داوطلبان رایج شده و اونم بحث کاهش داوطلبان این گروه و یجورایی اشباع مهندسی در کشورمون هست!نکته ای که تو ظاهر شاید درست به نظر برسه اما تقریبا طی دهه های گذشته و تو رشته های مختلف ما این اشباع رو داشتیم و بیشتر از این مسئله باید به علایق و توانایی هایمان توجه کنیم!

یعنی اگر می بینیم تو حوزه کشاورزی استعداد و علاقه داریم یک موقع بخاطر رتبه و انتخاب های دیگران نیایم خودمون رو فدای این معضل بزرگ کنیم.پس درسته که داوطلبان کنکور ریاضی کمتر شده اند اما هنوز رشته های فوق العاده خوب از هر نظر وجود دارد که میتونه هرداوطلب کنکور ریاضی رو در صورت شناخت این موارد جهت انتخابشان وسوسه کنه!

حالا یک داوطلب کنکور ریاضی که می خواهد بهترین انتخاب واحد رو انجام بده باید چیکار کنه؟

اولا موقعی که جواب های کنکور ریاضی 99 آمد باید به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کند و جواب کنکورش را مشاهده کرده و براساس رتبه در سهمیه ای که بهش تعلق گرفته که در ادامه دربارش صحبت خواهیم کرد،به کارنامه سال های قبلی که با حدود آن رتبه توانستند قبول بشوند پیدا کرده تا یک شناختی از وضعیت خود ازنظر شانس قبولی پیدا کند.

هرشخص براساس سهمیه منطقه ای که 3 نوع می باشد که شامل منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3 که براساس دسترسی دانش آموزان به امکانات تحصیلی و شرایط محیطی در 3 سال تحصیلی آخرشان محاسبه می شود و شما با یک جستجوی ساده می توانید این لیست را بدست آورید،سنجیده می شود که سهمیه منطقه 2 شاید بهترین نوع آن باشد چرا که بیشتر دانشگاه های کشور در منطقه 2 قرار دارند و داوطلبان با این سهمیه با رتبه ی بدتری می توانند به نسبت داوطلبان مناطق دیگر رشته های بهتری به صورت معمول قبول شوند.

اما هراندازه که ظرفیت بیشتری در این منطقه وجود دارد اما بیشتر داوطلبان کنکور ریاضی نیز در این منطقه وجود دارند!

پس ملاک اصلی سنجش داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور ریاضی رتبه در سهمیه خود می باشد و رتبه کشوری کاربردش بیشتر برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد.

بک سوالی که خیلی از داوطلبان می پرسند درباره ی تراز و اهمیت آن هست که دراین رابطه در ادامه توضیح خواهم داد.

یکی از مهم ترین پارامتر ها برای سنجش افراد در کنکور ریاضی تراز می باشد که درواقع رتبه داوطلب را نیز مشخص می کند.

تراز معیاری برای ارزش درصدهای کسب شده در دروس مختلف کنکور می باشد.مثلا اگر یک درسی مانند فیزیک در یک سال سوالات راحت داشته باشد درصد های بالا در آن زیاد می شود و درصد های متوسط خیلی تراز خوبی نمی دهد و برعکس آن نیز صدق می کند تا عدالت بصورت کامل رعایت شود و خوبیش آن است که قوانین آن به نسبت سال های گذشته تفاوت چندانی ندارد و یک داوطلب به صورت حدودی می تواند تشخیص دهد که با ترازی که کسب کرده در چه رشته و چه شهر و چه دانشگاهی شانس قبولی خواهد داشت.

یکی دیگر از سوالاتی که معمولا توسط داوطلبان کنکور ریاضی مطرح می شود درباره تاثیر معدل دیپلم و پیش دانشگاهی و نظام جدید که پایه دوازدهم می باشد هست که درادامه توضیحاتی دراین باره خواهم داد.

اولا بدانید و آگاه باشید که این مورد فقط تاثیر مثبت دارد نه منفی!سقف تاثیر برای دیپلم 25 درصد و برای پیش دانشگاهی 5 درصد می باشد و در صورتی که تراز درصدی شما در کنکور کمتر از تراز نمره ای شما در امتحانات نهایی باشد اعمال می گردد.

سوال دیگر درباره وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی پرسیده می شود که باید گفت معمولا کسانی که تراز بالای 6500 در کنکور ریاضی کسب می کنند می توانند این دانشگاه ها رو انتخاب کنند و البته برای پذیرش در این دانشگاه ها یک سری شرایطی وجود دارد که پیشنهاد می شود دراین باره از مشاورین مجموعه دکترروحیه کمک بگیرید.

یکی دیگر از سهمیه هایی که دربارش بحث زیاد می شود سهمیه ی جانبازان،ایثارگران و خانواده شهدا هستند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

سهمیه ایثارگران و جانبازان:براساس قوانین موجود در کنکور سراسری،به میزان 25 درصد از ظرفیت هرکدرشته محل به همسر و فرزندان شهدا و مفقود الاثر ، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها ، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها اختصاص پیدا می کند.همچنین به میزان 5درصد از ظرفیت هر کدرشته محل به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها و هم چنین همسر و فرزندان رزمندگانی با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص پیدا می کند.

داوطلبان این دسته می توانند با مراجعه به سازمان مربوطه،کد پیگیری 12 رقمی مربوط به سهمیه خود را دریافت کنند.

نکته ی مهم آن است که داوطلبان این دسته باید 70 درصد نمره آخرین قبولی را کسب کنند تا بتوانند از این سهمیه استفاده کنند.

سهمیه خانواده شهدا: خانواده محترم شهدا که شامل همسران و فرزندان شهدا ، پدر ، مادر ، برادر و خواهر شهید می توانند از این سهمیه استفاده کنند و مانند گروه قبا باید 70 درصد نمره آخرین قبولی را کسب کنند تا مجاز به استفاده بشوند و علاوه بر آن مانند سهمیه مناطق،فقط برای کدرشته هایی که بومی آنجا باشند لحاظ می گردد.

دوما باید شناخت لازم از رشته ها داشته باشه که به سه زیرگروه تقسیم می شوند که زیرگروه یک شامل جذاب ترین رشته ها مثل مهندسی مکانیک،برق،کامپیوتر و … می باشد.زیرگروه دوم برای کسانی که به شیمی و پلیمر علاقه مند هستند می تواند مهم باشد و زیرگروه سه بیشتر شامل رشته هایی که مقطع کاردانی هستند می باشد که توصیه می شود رشته ی مدنظرتونو چک کنید که در چه زیرگروهی هست چونکه دروس تخصصی در زیرگروه های مختلف ضرایب متفاوتی دارند که نکته ی مهمی برای اولویت بندی در انتخاب رشته کنکور ریاضی می باشد!

اما نکته ی بعدی بررسی رشته از نظر بازارکار،کاربرد آن،پتانسیل اپلای،جایگاه آن در کشورمون،چارت درسی آن در دانشگاه و نظرات اشخاصی که این رشته را مطالعه کردند یا در آن حوزه کار می کنند هستش که بررسی همه این موارد برای همه ی رشته ها قاعدتا از عهده ی داوطلبان کنکور ریاضی خارج هستش که پیشنهاد می شود در این خصوص با تیم مشاوره ای مجموعه دکتر روحیه در این خصوص ارتباط گرفته و اطلاعات لازم رو جویا شوید.

همانطور که مستحضر هستید هرداوطلب کنکور ریاضی دارای 150 انتخاب است که پیشنهاد می شود حدالامکان از انتخاب تمامی آن برای بالابردن شانس قبولیتون استفاده نمایید و جهت سهولت کار پیش بینی می شود که آن را به 3 دسته ی خوش بینانه،واقع بینانه و بدبینانه تقسیم کنید.

دسته ی خوش بینانه که درواقع باید بین 20 الی 30 انتخابتون را شامل می شود،آن چیزی انتخاب کنید که رویایتان هست و از انتخاب آن ها نترسید!یعنی رشته ی ایده عال و دانشگاه عالی!

دسته ی واقع بینانه آن چیزی هست که بعد از بررسی کارنامه های قبولی های سال های گذشته با معیار رتبه سهمیه و ترازتون و گفتگو با مشاوران مجموعه دکتر روحیه باید انتخاب کنید که پیشنهاد می شود این گروه 50درصد انتخاب هایتان را شامل شود.

دسته ی بدبینانه که مربوط به مواردی هستند که با رتبه ی پایین تر از شما در سال های گذشته در دانشگاه و رشته ی مدنظر پذیرفته شدند که یکجورایی سوپاپ اطمینان یک داوطلب برای انتخاب رشته همین دسته هستش که باید جدی گرفته شود تا هم گزینه ای وارد نشود تا درصورت قبولی امکان تحصیل در آن رشته و شهر را نداشته باشید و درنتیجه محروم شوید و هم طوری انتخاب شوند که برای داوطلب حتما قبولی در بیاید تا پشت کنکور نماند که نیاز به توجه ویژه ای به این قسمت می باشد.

در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد با کنکور باید عرض کنم شما فقط حق انتخاب 20 کدرشته محل دارید که پیشنهاد می شود باز با همون فرمول بالا جلوبرید که با مراجه به سایت www.azmoon.org می توانید نسبت به انتخاب رشته با کنکوردانشگاه آزاد ریاضی 99 اقدامات لازم را انجام دهید.

حالا سوالی که خیلی از داوطلبان می پرسند این هست که دانشگاه بهتر رو انتخاب کنیم یا رشته ی بهتر؟

خب معلوم است که رشته ی بهتر می تونه انتخابش خیلی مفیدتر و کارا تر برای ما باشه.چون برخلاف تصور خیلی از داوطلبان که فکر می کنند دانشگاه خوب تضمین موفقیتشون هست باید عرض کنم که نخستین و مهم ترین عامل موفقیت یک فرد در دانشگاه استعداد،علاقه و پشتکار دانشجو هست که اگر همراه با دانشگاه خوب با امکانات مناسب شود زمینه ی موفقیت را تسهیل می بخشد.

برای شناخت علاقه و توانایی واقعیتان توصیه می شود که از تست های شخصیت شناسی و استعداد سنجی که توسط مشاورین مجموعه دکترروحیه به صورت کامل به همراه تحلیل برای داوطلبان گرامی صورت می پذیرد استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که با توجه به تاخیر در برگزاری کنکور ریاضی 99 پیش بینی می شود که کارنامه اولیه کنکور سراسری ریاضی 99 اوایل مهر ماه منتشر شود که شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش از آخرین اطلاع رسانی ها دراین خصوص مطلع شوید.

فرایند انتخاب رشته آنلاین کنکور ریاضی شامل گفتگو داوطلب با مشاوران متخصص مرکز مشاوره دکتر روحیه در این زمینه بصورت تلفنی یا آنلاین(در خصوص رتبه و شرایط مختلف هررشته و کسب اطلاعات کافی در خصوص آن ها)و بررسی شرایط داوطلب از نظر قبولی در رشته های مختلف و سپس انجام تست های شخصیت شناسی و استعداد سنجی بصورت کاملا تخصصی و تحلیل کامل آن جهت انتخاب مناسب ترین زمینه های تحصیل برای داوطلب می باشد.

سپس با تحلیل جواب تست های مدنظر ، داوطلب با توجه به کسب اطلاعات لازم و با تکیه بر دانش مشاور و علاقه مندی خود رشته های مدنظر را پس از کسب اطلاعات کافی از مشاور اولویت بندی و برای مشاور ارسال می نماید و مشاور آن را چک می کند و ویرایشات لازم را انجام می دهد.در نهایت با جمع بندی داوطلب با مشاور اولویت بندی ها نهایی می شود تا با بررسی چندین باره این اولویت بندی ها در فرایند انتخاب رشته آنلاین کنکور ریاضی ضریب خطا به کمترین میزان خود برسد و داوطلب بتواند بهترین انتخاب رشته ممکن را بگذراند.

با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه و بنا به دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و درنظر گرفتن رفاه حال داوطلبان برای دریافت خدمات مشاوره ای مجموعه دکتر روحیه جهت انتخاب رشته کنکور ریاضی 99 ، خدمات مجموعه بصورت آنلاین و با همان کیفیت حضوری در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا انشاالله بتوانید با بهترین انتخاب ممکن گامی بلند در راستای رسیدن به اهدافتون در زندگی برسید.

نویسنده مطلب : مدیر سایت

نویسنده مطلب : مدیر سایت

دکتر محمدرضا روحیه دانشجوی دکتری برنامه ریزی آموزشی و درسی کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی وشغلی سابقه 9 ساله در امر مشاوره و آموزش از ابتدایی تا دکتری ادغام کننده علم nlp با مشاوره تحصیلی سبک مشاوره نوین در علم مشاوره تحصیلی

l
برچسب ها :

بدون نظر

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 14 =